torsdag 2 april 2009

Turen till Hamburg

Jaha då var man på Skavsta flygplats........ E lite nervöst men känns faktiskt riktigt kul att åka till Hamburg! (Lubeck egentligen sen måste jag åka buss till Hamburg:))
Hm............flygrädd som jag är  tyckte jag att det var lite obehagligt med så litet plan, (vet inte om det är mindre än andra men det kändes definitivt så:))
Jaha när jg kom fram stod bussen där och bara väntade! Helt perfekt!
Här är hotellet, precis vid centralstationen (alla jag frågade sa att det var jättelångt bort osv osv men när jag gick över gatan mot "T-banan" Sprang jag praktiskt taget in i hotellet.
(inte stans finaste rum, tejp runt vattenledningarna, luktade lite "fukt" ingen dusch, men annars var det ok:))
Sen åt jag en bra frukost som var bättre än väntat:)

Själva audition gick ok, inte jättebra men ok.
Tror tyvärr inte jag gick vidare, det var många där som sjöng bra, utflykten kändes ändå rolig.
När jag skulle tillbaks till Lubeck så hade flygbussarna slutat gå (!) fast klockan var halv två så det slutade med att jag och en annan stackare som missade den sista bussen fick ta Tåget till Lubeck och sen buss till flygplatsen.
Helt galet, det var skönt att slå följe med någon som kunde Tyska i den stressade situationen, annars hade jag inte vetat vad jag skulle gjort.

Men Hamburg var fint, jag gillade stan och skulle definitivt kunna åka dit och söka andra jobb:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar