fredag 11 september 2009

Minhembio klar

Nu har jag gjort klart min lista på minhembio, (jag vet riktig töntvarning:))

Låt mig bara förklara mitt "betygssystem"
*Ibland har jag betygsatt filmen efter ifall jag tyckte den var bra eller dålig självklart.
*Ibland efter vad jag tyckte när jag såg den för första gången och vad den gjorde för intryck på mig då (och det är inte alltid samma som jag skulle tycka om jag såg den för första gången nu:)
*Ibland har jag betygsatt efter om jag tycker att den var bra gjord (Effekter, skådespeleri mm)
*Ibland kanske betyget har blivit lågt beroende på vilka förväntningar jag haft bra/eller dåliga.

Jag har försökt bedömma som följer:
skala 1 - 10

5 = Godkänd
6 = ok (kul att titta på)
7 = En riktigt underhålande film, bra liksom.
8 = En film lite utöver det vanliga som man köper direkt när den kommer ut.
9 = En film som man tänker på och pratar om efter man sett den, en film som lämnar en riktigt berörd.
10 = En film som får 10 på alla ovanstående betygskriterier!

Från 1 - 5 är det egentligen bara lite som på känn, om den inte fått g spelar det ju inte så stor roll:)

Om ni vill kolla så är adressen:
www.minhembio.com/cullen/film

Jag har skrivit (Ibland ganska fjantiga) kommentarer men läs och begrunda.
(om ni orkar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar