lördag 9 april 2011

14-18Mars Mer film

Under dessa dagar så har det blivit mer film :)

"P.s I love you"
Är baserad på en bok och den var fin, ett lite annorlunda sätt att berätta en kärleks-dramafilm:)


Har nu äntligen sett "Snabba Cash" och den var helt ok, bra skådespeleri och bra regi, det kändes som en trovärdig tidsperiod och inte så haltande som så många andra Svenska filmer kan vara:)


"Red planet" En film från 2000 som var mer eller mindre identisk med "Mission to Mars" fast lite sämre....
Jag fick en ide om att jag ville se fler Val Kilmer-filmer efter att ha sett "Tombstone" där han spelar Doc Holliday riktigt trovärdigt.
Tyvärr så var filmen inte så bra...


George Lucas har producerat och Ron Howard regisserat denna Kultklassiker...
Den kändes som en barnfilm nu men när den kom var det nog mer en vuxenfilm.
Effekterna anser jag vara "Före sin tid" och de är bra än idag tycker jag.
Val Kilmer som en "Aragorn" var det som fick mig att köpa denna i första hand. (även detta efter att ha sett "Tombstone" som jag fick för mig att jag ville se efter att ha sett "True Grit" (känner ni den röda tråden?:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar