måndag 26 april 2010

25 Audition The Box com Bröllopsfotografen

Idag gjorde jag audition för Color Magic, en båt där showerna produceras av 2 entertain, jag valde den lätta dansen men tyvärr så gick jag inte vidare.
Den var inte jättesvår men samtidigt så har jag inte tränat eller rört mig på ett par månader så det kändes ju inte klockrent.




Sen hyrde vi två filmer först ut "The Box" den hade ett intressant budskap och var ganska läskig till och från men det svävade iväg lite väl mot slutet kan jag tycka men skådisarna var bra och som sagt frågeställningen eller budskapet kan grubbla på länge:)



Sen blev det svensk romantisk komedi "Bröllopsfotografen"
Den var helt ok (!) för att vara svensk film.
Skådisarna var bra, det kändes dock ibland inte som att alla kom från Värmland som skulle det men vad vet jag:)
Det enda som kändes lite skumt vara att det var ganska många lösa trådar som man skulle velat få förklarade för sig och hur vissa saker gick till och varför.
Ibland tycker jag att man kan släppa hela den här "tjejen-blir-arg-på-huvudkaraktären-för-att-han/hon-har-ljugit"
Om det är en bra story och bra skådespeleri så räcker det att följa karakrärerna i vanliga livet.
Men den var helt ok:)

Det var skönt att bara titta på film efter all stress med auditionlåtar, Albylåtar samt flytt:)

6 kommentarer:

  1. Förlåt, men The Box - vilken j*vla skitfilm! Men den lär ju vinna pris för bästa specialeffekter (de häftiga portalerna), i och för sig endast utmanad av Ture Sventons semmelkalas 3, Polisskolan 2 och Mio, Min Mio.

    SvaraRadera
  2. Hahahaha men tycker du inte att frågeställningen var intressant?
    Eller gillar du utomjordingarna i the knowing bättre? :)

    SvaraRadera
  3. Frågeställningen var ungefär lika intressant som den vi ställde oss senast, d.v.s: Om du fick välja mellan att ha hår med tillhörande frisyr på näsan (typ mittbena) eller att inte ha något hår alls, någonstans, vad skulle du välja då?
    Och utomjordingarna (Spoiler alert!) var ju trovärdiga, plus att de tillförde något : )

    SvaraRadera
  4. Jag läste för övrigt (i denna spännande artikel om den svenska filmvågen: http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/svenskt-generationsskifte-i-hollywood-1.1081715) att det finns intresse för att göra en Hollywood-remake av Bröllopsfotografen. Det kanske vore något det!

    SvaraRadera
  5. Och här står det ännu mer om just intresset för Bröllopsfotografen: http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/brollopsfotografen-het-i-hollywood-1.1071365

    SvaraRadera
  6. Hahahaha kul! Såg du det fredrik??? :)

    SvaraRadera