torsdag 11 februari 2010

Lite Spider man update.......

Jaha......

Nu läste jag att den nya Spider man filmen ska bli en 3D film.......(!)
Och att det är en man vid namn Marc Webb som ska regissera, han har även regisserat "500 days of summer" som jag har sett och det är ju inte riktigt samma genre.......

Manuset ska skrivas av James Vanderbilt som skrivit manus till bl.a "Zodiac"

Det verkar alltså inte som att bröderna Raimi ska vara inblandade och det är inte heller säkert att det ska vara Tobey eller Kirsten i huvudrollerna då det ska vara en "Reboot"........ inte en Sequel..............

Undrar om denna rockad blev av för att Disney köpte upp Marvel???
Bara det inte blir "Disney-barnfilm-3D-det regnar-köttbullar" av hela grejen.....
Marvek ska vara Marvel.......!
Om de drar åt det hållet skulle ju Wolverine i nästa Wolverinefilm lika gärna kunna förvandlats till en Musikalartist..........

Vilket iofs skulle passa Hugh Jackman grymt bra...........:)


2 kommentarer:

  1. Oj, jag har ingen koll på nya Spiddefilmen alls, märker jag. Kul med 3D! För övrigt kan det bli riktigt kul med en konstig regissör; jag blev faktiskt själv riktigt förvånad över att Sam Raimi gjorde ett så grymt bra jobb med Spidey med tanke på hur annorlunda filmer han regisserat innan.

    I och med den nya Batman-rebooten har ordet reboot en riktig positiv innebörd för mig. :) Dock får man hoppas att a) det inte blir för sliskigt med tanke på Disneyägarskapet, samt b) att de inte försöker kopiera Batman för mycket. De nya Batmanfilmerna är fantastiska, men Spidde är ju faktiskt en helt annan sorts hjälte. Jag skulle gärna se lite mörkare filmer, men samtidigt ÄR ju Spidey rätt käck, präktig och nördig. "With great powers..." etc. :)

    Sist men inte minst håller jag med om Hugh Jackman, haha! Jag kommer aldrig sluta skratta åt "The Reader, I haven't seen The Reader...". :)

    SvaraRadera