torsdag 23 juni 2011

23 Juni Super 8



Idag gick Lena och jag och såg "Super 8"

"Sommaren 1979, bevittnar några vänner i en liten stad i Ohio en katastrofal tågolycka medan de håller på att spela in en super 8-film. Snart börjar de misstänka att kraschen inte var någon olycka, och det dröjer inte länge innan människor istaden börjar försvinna spårlöst och andra märkliga, oförklarliga saker händer. När den lokale polisshefen försöker få reda på sanningen, visar det sig vara något mer fasansfullt än någon av dem kunnat föreställa sig."

Det var blandad kompott och jag vet inte egentligen vad jag tyckte...
Det är Steven Spielberg som Producerat filmen och man märker att regissören J.J Abrahms har influerats av Spielbergs gamla filmer tex "E.T" och "Närkontakt av tredje graden"
Tyvärr så blev denna inte alls lika bra...
Jag vet egentligen inte varför jag inte gillade denna för jag brukargilla just denna typen av film men den kändes inte bra.
Skådespeleriet var helt ok och effekterna med.
det kändes bara som att det var alldeles för många lösa trådar i filmen och att de tänkt att "Denna film ska innehålla allt...!" och den innehåller mycket men det blir inte en bra helhet.
Det var vissa moment som var bra och som vanligt i såna här filmer så var inledningen kanon, det är sen, en timme in i filmen som det börjar dala rejält.
Ibland blev det nästan lite komiskt istället för skrämmande/spännande.

2-5
för effekterna och skådisarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar