fredag 30 september 2011

25 Sept Glee 3D



Idag gick jag, Lena och Veronica och såg "Glee 3D"
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja....
Jag vill börja med att säga att allt lät ju självklart Grymt!
Det var en konsertdokumentär där de intervjuade Gleefans och emellan intervjuerna så visade de nummer Glees konsertturne.
Personerna de intervjuade var personer som själva ansåg sig vara annorlunda som kände att Glee hade förändrat deras liv till det bättre. Alla dessa stycken kändes som "Extreme home makeover x100" mycket snyfthistorier och sådant.
Bilden som ni ser är tagen medans eftertexterna rullar, det var en lite kille som älskade Glee som lärt sig danserna som hans favoritkaraktär dansade, hans mamma har sytt upp en identisk Gleekostym och...ja man kan inte säga så mycket annat än att han charmade alla.

Ok handlingen sög...
Men man gick ändå därifrån med känslan att man sett något bra och som man ville se mer av.
Anledningen till det var att det för det första lät kanon.
Sen var det nog också för att detta var enda visningen av "Glee 3D" i Sverige (!)
Detta gjorde att det var riktiga Gleefans i publiken som verkligen drog upp stämningen till Max!
det var applåder mellan varje nummer och riktigt tjo & tjim hela tiden så det blev en riktigt skön feeling.
Jag har aldrig upplevt något liknande!

Tyvärr så får dock filmen inte så bra betyg 2/5
(musiken 5/5)

2 kommentarer:

  1. Håller helt med - det var inte mycket till film, men stämningen, publiken, musiken och Glee-konceptet gjorde mig sjukt glad. Glee är verkligen en feel-good-fix. :)

    SvaraRadera
  2. Eller hur, och visst var lillkillen i slutet typ bäst...?:)

    SvaraRadera