lördag 17 september 2011

6 Sept Klättring för första gången



Jaha idag gjorde jag något som jag velat testa Länge nu, Klättring.

Jag, Jonas, Fredde och Jonas kompis Fabbe drog till Solna klättercenter och körde på.
För det första så var det riktigt kul men jag hade liksom lite "scenskräck" i början när man stod där och precis skulle börja klättra.
Sen så var klätterskorna SKITSMÅ! Man ska tydligen använda alldeles för små skor för att få bättre kontakt mot väggen och det gjorde ont alltså:)
Men när allt detta släppt, scenskräcken och känslan i fötterna var det riktigt kul alltså! Jag kände att jag verkligen tog ut mig i hela kroppen och det fanns massa olika banor så det blev aldrig enformigt.
sen ska jag inte sticka under stolen med att det var riktigt svårt men det kommer nog:)

När jag kom hem och tvättat händerna såg de ut såhär...ganska svullna och ganska röda.
Undrar hur det känns i morgon:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar