fredag 16 mars 2012

De tre musketörerna 3D



Hyrde "de tre musketörerna..."
"Athos, Porthos och Aramis lever nu för tiden sina liv i obemärkthet. Men när den djärva D'Artagnan anländer i Paris för att uppfylla sin dröm om att bli musketör, dras den välkända trion in i vad som kommer bli deras farligaste uppgift någonsin - att rädda Frankrike undan kardinal Richelieu och krig med England."
Handlingen är baserad på Alexandra Dumas roman från mitten av 1800 talet och med ordet baserad så menar jag verkligen Endast baserad och inte mycket mer...
Det känns som att de försökt göra hela produktionen lite mer modern med nya infallsvinklar när det gäller tex fordon samt vapen på den tiden men det funkar inte riktigt.
Filmen känns redan efter 30 min seg och dialogen känns sådär....
När jag jämför med versionen som kom 1993 med bl.a Kiefer Sutherland och Charlie Sheen så känns ´93 versionen mycket mycket bättre...
Detta kan dock vara för att jag var i en annan ålder också...:)
Nej denna film känns som en riktig barnfilm och jag tycker att det är synd för det skulle gått att göra så mycket mer av den.

Betyg 2/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar