fredag 30 mars 2012

Real Steel



"Charlie Kenton är en före detta slagskämpe som inte längre har en chans sedan enorma stålrobotar tagit över boxningsringarna. Nu tjänar han knappt sitt uppehälle genom att sätta ihop halvdana robotar från metallskrot och dra från den ena boxningsmatchen till den andra. När Charlie når botten är han tvungen att slå sig ihop med sin son Max, som han knappt haft någon kontakt med tidigare. Tillsammans börjar de träna en utmanare till den stora titeln i mästerskapet. Allt står på spel..."

Jag har velat se denna filmen enda sen den kom, mycket på grund av att jag gillar svulstiga filmer med bra specialeffekter (typ Transformers)
Efter att ha sett den så känner jag verkligen att det inte bara räcker med specialeffekter...:)
Det är en söt historia typ en otecknad "Järnjätten" men det blir för min smak alldeles för mycket familjefilm av allt.
Jag tycker att om man ska göra en film med detta tema så ska man välja sin publik...
I och för sig kanske det var det de gjorde men valde att rikta den till en yngre publik.

Men, men...effekterna var bra och Hugh Jackman är alltid duktig så den får (nätt och jämt) G

Betyg 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar