söndag 18 mars 2012

Niceville

"Niceville utspelar sig i 60-talets Mississippi och är en inspirerande berättelse om mod och vänskapen mellan tre starka kvinnor, som förenas i ett hemligt bokprojekt. Men projektet bryter mot samhällets oskrivna lagar och gör att kvinnorna lever farligt. Filmen är full av gripande humor och dramatik - du får dessutom se ett starkt, aldrig tidigare visat bonusmaterial. Niceville är en tidlös och övertygande berättelse om vänskap över gränser och förmågan att skapa förändring."



Denna bok är baserad på en roman som är skriven av Kathryn Stocketts.




När vi hyrde filmen så trodde vi först att vi fått fel film då det på dvdskivan stod "The Help".
Vi gick tillbaks till DVD butiken, fick bekräftat att det var rätt och gick hem igen, detta gjorde ju att man verkligen hoppades att den skulle vara värd besväret.

(För mig i alla fall så är det verkligen så att ...) Ibland när jag ser en film så bara sugs jag in i den och jag bara väntar på att den ska brista på något plan, regi, skådespeleri, handling eller nått annat.
Och enligt min mening så hade denna filmen allt.
Skådespeleriet var så oerhört bra och alla passade verkligen i sina roller.

Jag har läst några recensioner om denna filmen och den har fått ganska varierande betyg, många klagar på att den är för smörig men jag håller inte med!

Detta var det bästa jag sett på länge!!!!


Betyg 5/5!!!!
Se denna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar