lördag 21 april 2012

Wrath of the Titans


Var och såg "Wrath of the Titans" i veckan.

"Försvagade av människans brist på tilltro får Gudarna allt svårare att stå emot Titanerna. När Titanerna ledare Kronos allierar sig med Hades finns inte längre något hopp om fred och det faller på Perseus att leda Gudarna i ett sista slag där allt står på spel."

Efter att ha sett trailern så kändes det som att denna filmen skulle kunna vara helt ok, men jag blev ganska besviken, om jag jämför med den första filmen så var denna mer eller mindre exakt likadan...
Och det kändes inte som att det var något engagemang från något håll riktigt.
En sak som gjorde att denna filmen inte fick min fulla uppmärksamhet var att 3D effekterna var riktigt kassa!!!!
Jag vet inte om det bara var jag men det som inte var i fokus såg i alla fall jag dubbelt av...
I vanliga fall när man ser en film med sämre 3D så brukar allt i alla fall vara skarpt men sen är det bara texten som är i 3D men här var det verkligen oskarp bild genom hela filmen.
Detta gjorde att det blev svårt att bara sitta och ta in filmen och det gjorde inte saken bättre...


Betyg 3/5
Mycket för att Sam Worthington, Ralph Fiennes och Liam Neeson var bra i en annars ganska tunn historia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar