tisdag 1 maj 2012

30 April neggoinlägg 3 eller 4...

Ok... Igår så åkte jag till Billebro för att handla en studiomöbel. Jag har hört ett och annat om denna butik men den möbeln jag var ute efter såg bara ut att finnas där. 1, vi åker dit, köper möbeln, beställer taxi (350 SEK) och åker hem. 2, öppnar kartongen och upptäcker att skruvar/Manual inte finns... 3, åker tillbaks och skruvar/manual 4, börjar bygga ihop och märker att de 4 minsta sista bitarna inte finns med.... Affären har nu stängt så jag måste vänta till i morgon för att åka tillbaks igen... Förtsättning följer.... Nästa dag. 1, Börjar med att ringa och försäkra mig om att jag kan komma och få de delar som saknades, det är inga problem 2, Åker in till Billebro, före mig i kön står en kund som vill utnyttja 30 dagarsreturrätten som det står om på deras hemsida. butikschefen säger att "det är inget han kan ta ansvar för...(!) 3, efter att ha förklarat vad som hänt 19 ggr för olika människor och visat VILKA delar det är som saknas så går äntligen lagerkille och kollar... 4, han kommer tillbaks och förkunnar att den färgen jag köpte inte finns kvar och därför så kan jag inte få mina delar, jag förklarar då att jag ringde och att de bekräftat att grejerna fanns inne och får då förklaringen: "oj..jag vet inte vad jag ska göra..." 5, pratar med cgefen igen och hans lösning är att jag ska: Åka hem och hämta den okompletta möbeln, ta taxi tillbaks, få en annan i annan färg, ta taxi hem igen och hoppas på att det blir rätt....(!)Ersättning för resan eller leverans från deras håll är inget de vill kännas vid när jag frågar.. Det slutar med att jag får de delar som saknas fast i svart. jag åker till jobbet halvglad...
Så här blev den i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar