söndag 6 maj 2012

Avengers!

"En brokig skara individer med superkrafter samlas ihop av den hemliga organisationen S.H.I.E.L.D. för att skydda planeten mot invaderande styrkor från yttre rymden. Tillsammans bildar de motvilliga superhjältarna gruppen The Avengers." Redan i den första "Iron Man" som kom 2008 hintade man lite om att det skulle komma en film med ett gäng av Marvels hjältekaraktärer och sedan har det förekommit ett Avengersklipp i nästan samtliga Marvelfilmer sedan dess. ("Iron Man2", "The incredible Hulk", "Thor" och "Captain America, the first Avenger") Och nu kom den väldigt eferlängtade filmen! Om man bortser från att inledningen är lite seg så tycker jag att filmen håller ett jämnt tempo och det är en ganska smakfull dynamik mellan humor/action. Det är även en bra dynamik mellan när det gäller karaktärernas funktion i den nya gruppen Avengers. Jag vill bara poängtera att detta skrivs med samma distans som jag såg filmen med :) om jag inte tittat på den med lite distans så hade de flygande rymdgubbarna snabbt blivit lite tramsiga :) Med detta sagt så måste jag säga att alla skådespelare tolkade sina karaktärer på ett bra sätt. En som sticker ut förutom Robert Downey jr är Mark Buffalo och hans ganska tunga/bittra tolkning av Bruce Banner. Sen har vi de lite präktiga tolkningarna av Thor och Captain America som kompletterar gruppen på ett kul vis. Jag gillade denna filmen, specialeffekterna, skådisarna och de komiska inslagen blev en riktigt bra blandning som i sin tur skapade en riktigt underhållande film. Betyg: 4/5 I genren "Superhjältefilm"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar