lördag 26 maj 2012

Moneyball

Hyrde en film igår och vi valde en som inte såg ut att vara mycket för världen men eftersom att både jag och Lena gillar filmer spom bygger på verkliga händelser så tyckte vi ändå att den verkade intressant.
"Oakland Athletics general manager Billy Beane utmanar systemet och trotsar sunt förnuft när han tvingas bygga ett helt nytt lag utifrån en mycket begränsad budget. Trots motstånd från de gamla spelarna, media, fansen och deras egen tränare tar Beane med hjälp av ung ekonom fram ett helt osannolikt lag och förändrar spelreglerna för all framtid..." I de senaste filmerna med Brad pitt har han (enligt mig) spelat ganska skruvade roller eller så har filmerna varit lite skruvade... Denna rollen tyckte jag att han gjorde jättebra, jag kan inte riktigt komma ihåg när jag såg honom senast i en film som denna. Jonah Hill var även han riktigt bra. Detta var väl skildrat, bra manus/skådespeleri och filmen var bra men ibland tappade den tempot och det kändes ibland som att det var lite för lite parallella handlingar. Det hade till exempel varit kul om man följt fler karaktärer och inte fokuserat så mycket på Brad Pitt/Jonah Hill. Med detta sagt så vill jag verkligen poängtera att filmen var bra och rörande med riktigt bra skådespeleri. Betyg 3/4 En riktigt stark 3:a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar