söndag 14 oktober 2012

In the cold light of day

"Den unge affärsmannen Will Shaw är på en välbehövlig semester med sina föräldrar, bror och dennes flickvän. 
Men medelhavsidyllen får ett abrupt slut när Wills familj kidnappas av agenter på jakt efter en mystisk attachéväska!
Polisen verkar vara insyltade i komplotten och allt får ytterligare en oväntad vändning när Wills pappa dyker upp och avslöjar att han i själva verket är CIA-agent!
Vem kan Will lita på i en intensiv människojakt genom Madrid - med endast sina egna instinkter som vapen?"
Ja när man läser på omslaget (ovan text) så känns det som att denna filmen kan bli på 2 olika vis: Antingen så blir det en actionfilm om är perfekt på en Fredagskväll med fart och fläkt och och som man lämnar utan att direkt komma ihåg så mycket...(Bruckheimer-action som en vän brukar säga...:)) ELLER så känner man att man efter filmens slut inte direkt har fattat någonting...att man istället tröttnar på att följa huvudkaraktären som spelas av Henry Cavill (Superman i den kommande Man of steel) och hans jakt efter sanningen...
I detta fall så föll denna filmen under kategori 2. Trots tunga namn som Bruce Willis och Siqourney Weaver så känns inte denna film riktigt bra, det känns som att upplägget fungerar men att manuset inte klarar att bära upp filmen och då lyfter man hela projektet men massa twists and turns som tyvärr inte är så bra utan mer blir trötsamma.
Nej nu är jag väldigt negativ och jag kan inte riktigt förklara detta på ett annat sätt men jag tappade intresset när jag såg denna filmen och kan inte riktigt sätta fingret på varför...

Betyg: GGG - -

(Anledningen till det "höga" betyget är att äben om jag inte gillade denna så fanns det inga direkta logiska luckor och oftast när så är fallet utgår jag från att filmen blir godkänd, men det är ingen film som jag kommer läga på minnet precis...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar