måndag 15 augusti 2011

Captain America The first Avenger

Igår var vi och såg "Captain America the first Avenger"


"Steve Rogers deltar frivilligt i ett experiment som förvandlar honom till supersoldaten Captain America. Tillsammans med Bucky Barnes och Peggy Carter inleder Rogers, i Captain Americas skepnad, ett krig mot den onda organisationenHYDRA, ledd av Red Skull."

Efter att ha sett "Thor" och endast sett trailern av "The green Lantern" så hoppades jag verkligen att denna skulle bli bättre än den senaste Marvelfilmen som jag såg på bio...

Och det var den:)
Chris Evans spelar Captain America, honom har vi tidigare sett som "flamman" i fantastiska fyran (!) (bra eller dåligt?)
Övriga roller spelas av bland andra: Tommy Lee jones och Hugo weaving.

Som sagt s tycker jag att filmen var bra, med bra effekter och bra skådespeleri.
Det som jag gillar med dessa filmer förutom att det bygger på tidningar jag läst sen jag var liten är när de lyckas trycka in en gnutta humor i filmen, sån typ av humor som visar att de har distans till hela produktionen.
Den utspelar sig under andra världskriget och alla skepp, byggnader och kostymer hade en sjysst och cool design.

Nej om man just sett tex "Thor" och är tveksam till en ny Marvelfilm så behöver man inte vara orolig, detta är någonting helt annat:)

Betyg 3/5
(en mycket, mycket stark 3:a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar