onsdag 5 oktober 2011

Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten



I dagarna såg vi Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten.
regissör: Rob Marshall med bland andra Johnny Depp, Penélope Cruz och Geoffrey Rush.

Om man jämför med de tidigare filmerna så känns denna lite seriösare i tonen, det kanske är Bob Marshals tjänst, som tidigare regisserat till exempel "Nine" och "en geishas memoarer"
Det är en hel del karaktärer som inte är med i denna filmen som var med i de tidigare filmerna och det tycker jag personligen är bra, viss anknytning till de tidigare filmerna finns men den ligger mer i handlingen än karaktärerna.
Jag hade ganska låga förväntningar på denna mest för att jag inte tyckte att den senaste filmen var så bra men jag måste säga att jag blev glatt överraskad!
Det är en saga som precis som de tidigare filmerna men den är lite allvarligare och har inte så många sidospår som de tidigare hade, utan det känns som att det är en huvudstory och några få sidospår.

Skådespeleriet från de ovannämnda var bra, jag hade verkligen inte väntat mig något annat:)

Nej i det stora hela så blev jag positivt överraskad, med bra skådisar och det var bra att de tagit bort karaktärerna från de tidigare filmerna.
Den var välgjord om man jämför med de tidigare filmerna och handlingen var också ett kraftigt lyft om man jämför med de senaste två filmerna i alla fall.

Betyg 3/5
En mycket, mycket stark 3:a...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar