fredag 24 augusti 2012

Extremt högt och otroligt nära

"Stephen Daldry, regissören bakom "Timmarna", "Billy Elliot" och "The Reader" ger oss den gripande historien om en elvaårig amatöruppfinnare, smyckesdesigner, astrofysiker, tamburinspelare och pacifist som söker över hela New York för att finna låset som matchar den nyckel han ärvt av sin far."
Denna film är baserad på boken med samma namn och i rollerna ser vi Bland andra: Tom Hanks, Sandra Bullock, Max Von Sydow och Thomas Horn.

Sen jag såg trailern för denna film så har jag velat se den, bland annat för att historien är stark och mycket för att jag tycker att rollistan är intressant (Sandra Bullock inte så överspelad...)

Nu efter att ha sett filmen så känner jag mig inte besviken, Thomas Horn som spelar huvudrollen hade endast innan denna film varit med i Junior Jeopardy (som han vann...:)) men utöver det så hade han aldrig stått på en scen eller framför kameran och med tanke på tyngden i rollen så tycker jag att han klarade det med glans!
Alla är bra i denna film, även Viola Davis (Niceville) är helt klockren i den rollen hon har.

Det jag kände lite under filmens gång var att den var lite långsam i tempot, det var riktigt väl överfört från-bok-till-film men den kändes ändå lite seg.

Det som är viktigt när man upplever filmen som lite långsam är att slutsatsen i är övertygande och det var den!
Jag gillade verkligen sättet som de knöt ihop säcken på.

Betyg: GGGG - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar