måndag 20 augusti 2012

Total recall


"Fabriksarbetaren Douglas Quaid, som trots att han har en vacker fru som han älskar, lockas av dessa minnesresor som kan vara den perfekta semestern från sitt frustrerande liv och ge honom minnen om ett liv som superspion, och det är precis vad han behöver.
Men när proceduren går fruktansvärt fel blir Quaid en jagad man. Han måste fly från polisen, som kontrolleras av Chancellor Cohaagen ledaren av den fria världen, och är tvungen att alliera sig med en rebell för att hitta ledaren av motståndsrörelsen för att stoppa Cohaagen. Gränsen mellan fantasi och verklighet blir suddig och världens öde hänger på om Quaid hittar sin riktiga identitet, sitt livs kärlek och hans sanna öde."
1990 kom originalet med Arnold Schwarzenegger (nedre bilden)och av vad jag kommer ihåg så ansåg man då att det skulle bli lite av en klassiker.
När nu remake:en kom så var jag ganska peppad på att se vad de skulle göra med den, om man tittar på casten (Collin Farrel, Kate Beckinsale och Jessica Biel) så såg det ganska lovande ut.
Len Wiseman som bland annat regisserat Underworld 1 & 2 och Die Hard 4 kändes också som ett bra val.
Tyvärr så kändes det verkligen inte så bra som det låter.
Filmen började helt ok och det var ganska spännande och berättande de första 15 minuterna.
Sen kändes det lite som att manuset tog slut och att de kompenserade detta med hysteriska actionscener som självklart ledde fram till ett storslaget slut.
I hela filmen väntade jag även på något lite mer, att publiken skulle få en liten hint om "hur det låg till" (vill inte Spoila) men det kom aldrig någon, eller så var jag så okoncentrerad att jag missade den helt.
Jag skulle vilja summera denna med att det saknades kärlek från alla parter...
Och på grund av några (enligt mig) logiska luckor så får den betyg:

GG+



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar