söndag 12 augusti 2012

The Dark knight rises

"Åtta år har gått sedan Batman försvann in i natten, det ögonblicket så gick han från hjälte till jagad flykting. När han tog på sig skulden för distriktsåklagare Harvey Dents död, så offrade Batman allt för det han och kommissarie Gordon hoppades skulle vara räddningen för Gotham. Lögnen fungerade till en början då all kriminell verksamhet krossades under tyngden av lagen Dent Act. Nu är allt på väg att förändras när två nya spelare dyker upp i Gothams undre värld…"

Oj, oj...

Jag har ju följt denna och letat efter trailers i ett par år nu och så förväntansfull som jag var inför denna filmen har jag inte varit på länge.
För att sammanfatta kan jag säga att den var bra. Förväntningarna var så "#€% höga men den var bra.
Sen skulle jag (utan att avslöja något) kanske regisserat den lite annorlunda, valt att ta bort/lägga till lite scener.
Skurken från den senaste filmen var så oerhört bra och tolkad på ett så mästerligt sätt att det kändes som att det inte skulle gå att få till den känslan igen och det lyckade väl kanske inte riktigt, det var dock heelt rätt att ta en helt annan typ av skurk i denna filmen.
en sak som jag tycker var synd var att om man tittar på de två tidigare filmerna så såg Gotham City ganska fiktiv ut, lite mer som en fantasistad. Nu hade de valt att Amerikanisera allt ett snäpp genom att blanda in presidenten och the national gard osv, osv....
Det var lite synd.

Jag skulle ha gjort denna lite annorlunda men den var ändå bra med bra skådespeleri.


Betyg GGGG-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar