lördag 16 juni 2012

Martha Marcy May Marlene


Martha Marcy May Marlene


"MARTHA, MARCY, MAY, MARLENE är en stark psykologisk thriller som vunnit både publiken och kritikernas gillande vid filmfestivalerna i Sundance och Cannes. Hyllade nykomlingen Elizabeth Olsen spelar huvudrollen som Martha, en ung kvinna som försöker återskapa sitt liv efter att ha flytt undan en sekt och dess karismatiske ledare. Hon söker skydd och stöd hos sin syster Lucy och hennes man men rädslan att hennes förflutna ska hinna upp henne hemsöker Martha och gränsen mellan verklighet och minnen blir allt suddigare."


Med bland andra: Elisabeth Olsen, Christopher Abbott, Sarah Paulson och John Hawkes.


Jag hade inte hört något om denna film innan jag såg den och tyckte att "psykologisk thriller" lät spännande såhär på Fredagskvällen.
Men enligt mig så var det inte riktigt en Psykologisk Thriller utan mer en Psykologisk Dramafilm.


Skådespeleriet var oklanderligt, alla var väldigt bra och det kändes verkligen som att skådespelarna passade karaktärerna.
Jag fick verkligen en klaustrofobisk känsla när jag såg denna och jag tycker verkligen att den påminner om "Winters Bone" (inte alls lika bra men absolut i samma anda.


Det som gjorde den sämre än "Winters Bone" var att den var lite för långsam i sitt tempo, det var mycket snygga klipp/hopp i tidslinjen men efter ett tag kändes det tyvärr mer som att de var i filmen för att det var en snygg touch snarare än att de fyllde sin funktion.


En film som inte var riktigt vad jag förväntade mig med bra skådespeleri bra regi men lite för långsam i tempot.


Betyg:


GGG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar