onsdag 13 juni 2012

Prometheus

 "En grupp forskare gör en fruktansvärd upptäkt när de strandsätts under en expedition. Snart inser de att deras kamp för överlevnad är viktigare än de någonsin kunnat ana."

I helgen var vi och såg Prometheus och efter att nyligen ha sett de 4 föregående filmerna så var förväntningarna rätt höga.
Enligt mig så anser jag att allt runt omkring var väldigt bra, effekterna var snygga och skådespeleriet var bra inte minst från Noomi Rapace.
Enligt Ridley scott så var det inte en ren prequel utan lite mer utav en "parallell" film och han skulle enligt honom själv behöva göra 2 filmer till för att komma fram till själva rasen av Alien som visats i de tidigare filmerna.

Som sagt så var mina förväntningar rätt höga och tyvärr så infriades de inte riktigt...
Såhär i efterhand kan jag känna (utan att avslöja för mycket) att det var ganska spretig film med mycket som hände men som jag inte var riktigt säker på var viktigt i det stora hela.
Det var mycket fart & fläkt men inte så mycket djup och dynamik som det faktiskt är i de tidigare (i alla fall 3 filmerna...:)

Nej jag kände mig mer konfunderad när jag kom ut ur salongen än när jag gick in...

Med det sagt så vill jag verkligen poängtera att som scifi-film var den helt ok men som film i skaran av Alienfilmerna var den inte bäst.

Mycket tror jag faktiskt berodde på att när de visade trailers för kommande filmer innan denna började så visade de trailern för "The Dark Knight Rises" och den verkade så oerhört bra och i linje med de tidigare filmerna och det gjorde att förväntningarna på att denna skulle följa "Alienlinjen" höjdes ännu mera...

Men detta är bara en teori :)

Betyg:

GGG+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar