söndag 10 juni 2012

War Horse

"Allt börjar med en märklig vänskap mellan hästen Joey och hans unge tränare Albert. När kriget tvingar dem att skiljas åt, får vi följa Joey på en otrolig resa där han inspirerar och förändrar livet för alla han möter. Njut av filmens fantastiska bildspråk och upplev ett aldrig tidigare visat bonusmaterial. War Horse är ett stort mästerverk och en av de mest gripande filmberättelser om vänskap som någonsin gjorts."

Steven Spielberg har regisserat denna film och den fick ett gäng Oscarsnomineringar.
I rollerna ser vi bland andra: Jeremy Irvine, Peter Mullan och Emily Watson.
Mina förväntningar var ganska höga då jag trodde att den skulle bli som en blandning mellan "Schindlers List", Saving Private Ryan" och någon djurfilm som tex "Rädda  Willy"
Såhär i efterhand så känns det verkligen som att denna film var lite för "sockersöt" för min smak, allting var välgjort men jag kände inte riktigt någon nerv i filmen...Handlade den bara om hästen eller om hästens väg tillbaks till hans "husse" eller var det bara en skildring av ett krig där en häst råkade hamna i i mitten av smeten?

Sen kändes den väldig sockersöt som sagt, ett tag kändes det nästan som att hästen skulle börja prata...

Nej denna film var en helt ok matinefilm men den var lite för sliskig och skådespeleriet var en aningens krystat och jag hade faktiskt förväntat mig mer med detta tema och Steven Spielberg bakom spakarna..
Men det var inga logiska luckor i denna fil m så därför blir betyget:

GGG
3:a
Ganska sval...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar