tisdag 8 december 2009

06 Dec Sci-fi mässa!!!/2012


Efter att jag kom till centralstationen skyndade jag mig till Älvsjö för att gå på Sci-fi mässan (!)
Första gången för mig och det var svinkul!!!!
Köpte 3 autografer, 2 av dem fick jag personligen.
Michael Ironside spelat med i alla 80-talsactionfilmer i världen tex "Highlander 2", "Total Recall", "Starship troopers" och sist men inte minst "Terminator salvation"
De två sista filmerna är ju uppenbarligen inte från 80 talet men det var slutet på 80 en bit in i 90 talet han var som bäst tycker jag.
Jeremy Bullock det enda som behövs sägas om honom är Bobba fett!!!!
Sen köpte jag även Shia Labeouf´s autograf, han kommer bli stor, 23 och redan medverkat i flera blockbusters bla "Indiana Jones¤, "Transformers 1 & 2", "Eagle eye" och snart kommer "Wall Street 2 Money never sleeps"

Det var riktigt kul att vara där faktiskt, tyvärr var Edvard Furlong (John Connor i T2) upptagen med en filminspelning så han kunde inte komma :(
Men han kommer säkert nån annan gång :)

Efter detta var jag så inspirerad så jag och Lena gick på bio, vi såg "2012" och ja vad ska man säga, den var underhållande med bra effekter.
Men som film kombinerat med skådespelarinsatser var den inte så bra.
Det är ju duon som gjort bla "Stargate", "Independence Day", "Godzilla" och "The day after tomorrow" och man undrar hur många mer katastroffilmer de kan/orkar göra???
Skulle vara kul att se dem göra nått annat nån gång:)

De har även gjort bra action tex "Universal soldier" (den första)
Lite mer sånt skulle vara kul att se:)

Jaja....trots att filmen var sådär så var det endå en kanon kväll/dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar