lördag 31 december 2011

18 dec Jägarna 2



Idag hyrde vi ytterligare en svensk film men ett ganska säkert kort: "Jägarna 2"

"Erik (Rolf Lassgård) är Rikskrims bästa förhörsledare. Ett brutalt mord på en ung kvinna tvingar honom att återvända till sina gamla hemtrakter och där jobba ihop med den motvillige polisen, Torsten (Peter Stormare). Det som först ser ut som en enkel mordhistoria visar sig snart ha både jägare och poliser inblandade och konflikten mellan Erik och Torsten fördjupas. När Erik upptäcker att hans egen brorson är inblandad utvecklas allt till en värre mardröm än han någonsin kunnat ana..."

Efter att jag sett "Jägarna 1" så kände jag nog för första gången att Svensk thrillerfilm gick att se, jag tyckte att Kjell Sundvall verkligen lyckats göra en film som kändes ärlig och inte överspelad med starka scener och bra skådespeleri.

Och han har lyckats med denna med, miljöerna är jättefina och skådespeleriet är bra.
Däremot om man förväntar sig en ny spännande plot så blir man nog lite besviken, enligt min mening så tycker jag att man fattar ganska snabbt vem som är "boven"
och det blir lite "favorit i repris" när poliserna stöter på välbekanta problem.
men trots detta så tycker jag att det känns som en väl utformad film och den är spännande men inte så mycket för att man inte förstår vad som ska hända utan mer för att man fattar tycke oh blir engagerad i karaktärerna.

betyg 3/5

Inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar