lördag 31 december 2011

19 Nov Tintin Enhörningens hemlighet


Idag var vi och såg "Tintin och Enhörningens hemlighet"
"I filmen beger sig den orädde reportern Tintin, hans stridslystne hund Milou och den bråkige Kapten Haddock ut på ett äventyr för att finna det sedan länge förlorade skeppet "Enhörningen" som innehåller hemligheten om en antik skatt... och nyckeln till en uråldrig förbannelse."

När jag var liten så var jag med i Tintinklubben, jag fick hem alla böcker och kassettband, (de banden på svenska med Tomas Bolme) och jag lysnade och läste dem ganska mycket som liten så när vi gick och såg denna så hade jag rätt höga föväntningar.
Filmen började riktigt bra, de hade lämnat utrymme för humor både för gamla Tintin fans samt de som såg på filmen för första gången, det var tavlor som hängde på väggen som man direkt kopplade till en tidigare bok eller bara tyckte så lustiga ut.
Sen när väl filmen drog igång så var det full rulle till slutet!
Allt var väldigt välgjort oc trots att reklamen ser ut som en säkerhetsfilm från SAS så ser allt väldigt bra ut när man vaggats in i filmen.
Trots att det var spännande och välgjort då blev jag lite "mätt" på effekterna och pang-panget.
sen om minnet inte sviker mig så tror jag faktiskt att de blandat ihop ett par böcker för att få till filmen och det tycker jag personligen är synd eftersom att historierna är bra som de är.
Men det var välgjort, välspelat och jag hoppas det kommer fler:)

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar