söndag 23 september 2012

Cabin in the Woods

"Fem ungdomar är på väg till en stuga i skogen för fest och häng. Väl där dröjer det inte länga förrän de börjar uppträda som stereotyper ur en skräckfilm medan de sakta men säkert uppdagar stugans blodiga förflutna samtidigt som någon övervakar varje steg de tar?"

Regissören Drew Goddard gör i ocvarit h med denna filmen sin regidebut, han har däremot varit med och skrivit filmer som tex "Cloverfield" och serier som till exempel: "Lost", "Alias" samt "Buffy the vampire slayer"
Skådisarna i denna filmen är bland andra: Kristen Connolly, Chris Hemsworth samt Richard Jenkins.
(även Siqourney Weaver har en liten roll i denna filmen)

Hur stod sig denna filmen då?
Jag måste säga ok... den var lite annorlunda om man jämför med denna typen av skräckfilmer.
När jag var ca tio minuter in i filmen kändes det verkligen som att det skulle bli som vilken "Fredagen-den-13:e eller jag-vet vad-du-gjord- förra-sommare-kopia som helst men den tog en lite annan riktning och den lite komiska timingen i klippningen av scenerna gjorde att den stod ut...Rent visuellt så var den som vilken splatterfilm som helst men det var ändå lite mer "kärlek" och tanke bakom hela paketet än vad jag trodde det skulle vara.
Skådespelarinsatsen var väl inte den bästa och karaktärerna var ju inte så jättespännande heller men som sagt det extra "lagret" av handling/regi gjorde att den i mina ögon stod ut.....lite...


Betyg: GGG -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar