lördag 29 september 2012

Spökvandring i Stockholm

Idag efter jobbet mötte jag upp Lena i gamla stan där vi bokat in en Spökvandring, det var en guide som berättade väl utvalda historier om Stockholm (allt sant) han berättade bland annat om digerdöden och Christian tyrann.
Jag har verkligen tänkt på det att vi åker gärna iväg till tex Rom för att titta på Colosseum och till Barcelona för att se gamla monument som är byggda av någon jag knappt vet vem det är och allt detta gör vi trots att det finns så mycket kultur/historia i staden man bor...

Om jag ska prata lite om själva turen så tycker jag att guiden var duktig, jag kan känna att det kanske kunde vara mer historia och lite mindre skämt, det kändes lite som att han försökte agera lite ståuppkomiker samtidigt som han ville förmedla något intressant och lite djupt. Sen i och försig så kanske det behövdes lite "buskis" för att inte åskådarna skulle tappa intresset halv sju på en Fredag...:)
Nej han var duktig och turen var faktiskt riktigt intressant!
Det som kändes synd var att han själv tyckte att han var rolig och det är enligt mig en sämre egenskap hosen talare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar