onsdag 5 september 2012

Soul Surfer

 Bild 1

Bild 2
"Soul Surfer är den otroliga men sanna historien om tonåringen Bethany Hamilton (AnnaSophia Robb) som förlorar sin arm i en hajattack när hon surfar med sina vänner på Hawaii. Med hjälp av sina föräldrar Tom (Dennis Quaid) och Cheri (Helen Hunt) påbörjar Bethany den långa resan tillbaka till livet inom surfeliten. Soul Surfer är en inspirerande film med välkända skådespelare samt Carrie Underwood som här gör sin debut som skådespelare. Bethanys beslutsamhet och envisa vägran att ge upp ger henne styrka att vända sin tragedi till framgång och samtidigt ge hopp åt andra."

Efter att ha sett "Hamilton I Nationens Intresse" så kände vi att vi ville hyra någonting helt annorlunda och då fick det bli denna filmen.
Den var heeelt OK! Det kan ju bero på att den filmen vi just sett var så pass dålig som gjorde att denna kändes så bra men jag har nu låtit det gå ett par dagar innan jag skriver detta så jag tror faktiskt inte att det är så.

I rollerna ser vi: AnnaSophia Robb, Dennis Quaid och Helen Hunt och alla presterar på en helt klart godkänd nivå.(jag kan tycka att kommentarerna ibland var lite "sliskiga" men i eftertexterna visar man intervjuer med den riktga Bethany Hamilton och då kändes det bara som att de försökt göra allt så verklighetstroget som möjligt"

Denna filmen var ganska förutsägbar och det var ganska tydligt vad som skulle hända när osv men det gör ingenting så länge det är välgjort/välspelat.
Här kändes det verkligen också som att det var en film som kanske inte hade de största finansiella medlen men den höll ändå!
Om jag  jämför med "Hamilton" som ska vara en av Sveriges största actionsatsningar så var denna filmen klart behagligare att titta på för att det kändes som att alla kämpade åt samma mål.
Lite sliskig men välspelad och verklighetstrogen (tror jag:))

Bild 1: AnnaSophia Robb
Bild 2 Bethany Hamilton

Betyg: GGG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar