söndag 15 januari 2012

10 Jan Kronjuvelerna



Idag såg jag "Kronjuvelerna" med bland andra: Alicia Vikander, Bill Skarsgård, Loa Falkman, Björn Gustafsson och Michalis Koutsogiannakis.

"Den unga Fragancia anhålls för mordförsök på direktörssonen Richard Persson. Under polisförhöret rullas hela hennes fantastiska och märkliga livshistoria upp. Vi följer henne igenom den fattiga uppväxten, via mötet med den stora kärleken, ishockeystjärnan Pettersson-Jonsson, fram till den ödesdigra natten där historien tar sin början."

Detta är en produktion som även den känns påkostad, effekterna är bra och fotot är riktigt fint och det passar perfekt då hela filmen utspelar sig i lite utav en sagovärld.
Jag får inget riktigt grepp om i vilken tid de befinner sig men det gör inte så mycket för det berättas på ett mycket vackert sätt och den här filmen känns inte som andra svenska filmer vilket är ett plus :)

Om jag ska framhäva de (enligt mig) svaga sidorna så är det att skådespeleriet är lite ojämnt, vissa skådespelare är fenomenala och passar perfekt för sina roller samtidigt som andra känns lite inlästa och stela.
Sedan så måste jag säga att jag köpte verkligen hela konceptet med fantasivärlden och allt men jag tycker att de sista 15 minuterna blev lite för mycket...

Men det var en fin historia som var värd att se.

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar