onsdag 25 januari 2012

J.Edgar

Igår var jag och Gurra och såg "J.Edgar"

"FBIs legendariske chef J. Edgar Hoover var fruktad och beundrad, hånad och aktad. Men bakom stängda dörrar dolde han hemligheter som skulle kunna ha ödelagt hans rykte, hans karriär och hans liv."


Under perioden när jag var arbetslös så satt jag uppe på nätterna och tittade på TV4 Faktas faktaprogram "Tidernas värsta brott" och andra program som handlade om brott i USA i början/mitten av 1900 talet.
Bland annat så var det rätt många intressanta program om J.Edgar Hoover och just lindeberghfallet.
När jag nu såg filmen med de dokumentärerna i ryggen med autentiska bilder och intervjuer så kunde jag inte annat än förundras av att allt kändes så äkta och väldigt välgjort och det kändes verkligen som att de gjort väldigt mycket research.
Rollerna spelades av Bla: Leonardo DiCaprio, Armie Hammer, och Naomi Watts.
Och att Armie Hammer spelar en man i tidig ålder till sina sista dagar som en gammal man är heelt fantastiskt att se.
(Leonardo DiCaprio är alltid oklanderlig) och naomi Watts är också riktigt bra.
Regissören Clint Eastwood som bland annat gjort "Million Dollar Baby" och "de skoningslösa" har enligt mig gjort ett riktigt bara jobb med efterforskningar och val av skådisar.

Därenot så känns filmen liite seg, det blev mer en snygg skildring än en spännande film och det kanske var meningen men personligen upplevde jag den som lite seg. (men skådespeleriet var som sagt kanon och slutscenerna var värda att vänta på:))


När vi satt på McDonalds innan filmen så satt ett fjortisgäng och lös med en laserpekare på mig hela tiden(!) (det var tjejen som tittar bort)
Vad är det med dagens ungdomar???
jag tänker på de som förstörde "HAIR" så totalt....

jag vet att det verkar så nu men det kommer inte bli en Bitterblogg...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar