söndag 22 januari 2012

21 Hair!



Idag var vi och såg "Hair" på stadsteatern.
Vi har pratat om att se den hur länge som heöst och nu äntligen blev det av.
Jag såg en annan version av hair när den gick på Chinateatern (tror jag:)) för 15-20 år sen dock så har jag faktiskt inte sett hela filmen än (trots att den står i hyllan:))

Den här föreställningen var i alla fall riktigt bra!!!
Alla var grymma och ljuset, regin, musiken, scenografin var helt super.
Dagen till ära så gjorde även James rollen som Claude och det var riktigt bra!!!!!!
I eftrhand fick vi reda på att det var andra i ensemblen som hoppade in som us:ar och några var sjuka och gick i pausen så de fick lösa saker i pausen om vem-som- skulle-göra-vad vilket gjorde allting än mer proffsigt.

Det som jag kunde känna var att det var så olika längd på akterna och personlgen så kändes det lite konstigt. (mest för att vi satt på "extrastolarna" som man fäller ut när man sätter sig)

En annan sak som förstörde den annars så perfekta upplevelsen var att de som vi satt bredvid, en familj med alla barn/fjortisar varken kunde komma i tid eller hålla käften...
De skulle även gå till och från sin plats i mitten av andra akten... jag har aldrig upplevt något sådant på en teater....

Jaja föreställningen var grym i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar