måndag 2 januari 2012

År 2011

Det första året som jag jobbade på ett och samma ställe, under skoltiden fram till nu så har jag endast jobbat som projektanställd men det är ju så showbiz ser ut och det hade verkligen sin charm.
Det har varit väldigt skönt dock att komma in i en rutin och leva efter den.

jag fick även äran att vara gäst på två bröllop.
Fyra nära vänner till mig och Lena gifte sig nu i somras.

David och Caroline i soliga Göteborg...

Oscar och Linnea ute på en jättemysig ö utanför västkusten.

Något artistiskt har jag inte jobbat med i år, det har bara inte passat in.

Jag, Gustav och jacob spelade ett par kvällar.vi kallade det för "projektet" och det var riktigt kul.
Vi valde ut låtar, jag plankade dem på piano och Gustav och Jacob plockade ut stämmor och sen bara körde vi, inte så mycket för att fylla Globen utan mest för att det helt enkelt var riktigt skoj :) (sen om det skulle leda någonstans så skulle det ju inte vara helt fel:)

Sen så skulle jag faktiskt varit med i en pjäs på dramaten som regisserades av Mellika Melouani Melani.
Det var en dags möte/skådespelarprov vilket var ganska roligt för vi gjorde teaterövningar som för mig var ganska främmande:)
Tyvärr så klaffade det inte riktigt med jobbet så jag fick tacka nej.
(se recensionerna nedan, det var blandade åsikter, mest negativa tyvärr)
Men det hade ändå varit riktigt kul att vara med.

http://www.svd.se/kultur/scen/rorig-ironisk-happening_6477484.svd

http://www.expressen.se/kultur/1.2567148/kopmannens-kontrakt-dramaten

http://www.gp.se/kulturnoje/scenkonst/1.727535-dramaten-kopmannens-kontrakt

http://www.dn.se/kultur-noje/scenrecensioner/kopmannens-kontrakt-en-ekonomisk-komedi-pa-dramaten

Annars i år så har det känts riktigt bra, jag fyllde 30 och Lena hade förberett världens fest som jag sent kommer glömma :)I somras så åkte jag och Lena till Krakow och den resan var helt underbar, väldigt gripande men fantastisk ändå.
Men sen så känns det även som att jag har börjat landa och verkligen lyckas stanna upp i tillvaron och njuta allt bra som händer omrking mig.
Och det har jag mina nära och kära att tacka för.

Jag ser med spänning fram emot 2012!

(framför allt alla bra filmer, :P The Avengers", "The Dark knight rises" samt "The amazing Spider Man" för att bara nämna några:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar